Pressemeddelelse

Brev fra direktøren

Kære medarbejder i Arla Foods

Som alle har bemærket, har diskussionen om Arla som monopol i de sidste par uger præget mediebilledet i Danmark.
Det er ikke en behagelig situation, og jeg er overbevist om, at medarbejdere og andelshavere føler, det er urimeligt, at enkeltsager i den grad forvrænger billedet af Arla. Alle med kendskab til virksomheden ved, at vi målbevidst fører en særdeles seriøs forretning.
På den baggrund kan det være ekstra frustrerende med et så fortegnet billede af den virkelighed, vi kender så godt. Når mediestormen har lagt sig, bør vi ikke desto mindre stille og roligt vurdere situationen, og vi må lære af hele sagens forløb.
De fleste af Arlas medarbejdere har opgaver, der ikke har med det danske marked at gøre, men som relaterer sig til den internationale verden, hvor Arla generelt ikke er nogen særlig stor eller specielt synlig virksomhed. Hver dag er en konkurrencemæssig udfordring på disse markeder. Det er det også på det danske marked, men forskellen er, at vi har en stor markedsandel, og at dette i særlig grad forpligter.
Det må vi lære at håndtere bedre fremover, også således at vi får en større grad af accept fra omverdenen. Danmark bør også kunne være hjemsted for store virksomheder.
I Arla skal vi være bedre til at forstå og imødegå de strømninger i samfundet, som har dannet baggrund for de seneste ugers polemik.
Vores størrelse forpligter, og oplever dele af omverdenen det anderledes, har vi et problem. Derfor må vi på en række områder se på, hvorledes vi i større grad kan bygge bro mellem det dybt seriøse arbejde, der foregår i virksomheden, og omverdenens oplevelse af dette.
Jens Bigum
adm.direktør
Arla Foods

Skrevet af

Arla Pressevagt
Primær kontaktperson

Arla Pressevagt

Kun henvendelser fra pressen.

Jesper Skovlund
Primær kontaktperson

Jesper SkovlundPressechef

Jonas Barfoed
Primær kontaktperson

Jonas BarfoedPressemedarbejder

Primær kontaktperson

Susie Munk Jensen PR & Communication Manager