Pressemeddelelse

Kærgården bliver flydende

Fra på mandag får danskerne en ny og helt speciel variant af Kærgården®, når Arla Foods lancerer ’Kærgården® Steg & Bag’. Det er en ny type flydende fedtstof, som er baseret udelukkende på naturlige ingredienser og er udviklet efter Arla Foods’ koncept ’Tættere på naturen’.

Den nye og flydende Kærgården® skulle allerede have været lanceret på det danske marked i 2008. Men i bestræbelserne på at basere produktet på naturlige ingredienser valgte innovations- og marketingfolkene i Arla Foods at arbejde videre med ’Kærgården® Steg & Bag’ i yderlige et år.

I Arla Foods arbejder vi efter konceptet , som bl.a. sætter retning for vores produktudvikling og produktion. Og det har også har været ledestjerne i vores arbejde med det nye flydende fedtstof fra Kærgården®,” fortæller Lene Bach, som er brand manager for Kærgården®.

Kun naturlige ingredienser
Kærgården® Steg & Bag indeholder kun naturlige ingredienser og tilsætningsstoffer. Produktet, som består af smør- og rapsolie, er også fri for hærdet fedt, hvilket betyder, at det ikke indeholder industrielt fremstillede transfedtsyrer. Ligeledes er det uden konserveringsmidler og skal derfor opbevares på køl.

Undervejs i innovationsprocessen er en kunstig emulgator også blevet erstattet af en naturlig emulgator, der er udvundet af sojabønner.
”Der har ligget et stort arbejde i at udvikle den flydende Kærgården® i en mere naturlig retning. Vores opgave har jo også været at sikre den gode stege- og smagsoplevelse,” understreger Lene Bach.

Det bedste fra to verdener
Den præcise sammensætning i det nye produkt er 86 % rapsolie og 10 % smørolie. Kombinationen af fedtsyresammensætningen, et højt indhold af umættet fedt og et lavt indhold af mættet fedt giver en bedre smagsoplevelse.

”Jeg er meget stolt af produktet og mener bestemt, det smager bedre end noget, man har set hidtil på området. Vi har formået at forbinde det bedste fra to verdener – den gode smag af Kærgården og rapsoliens fine stegeegenskaber. Jeg håber og tror, at danskerne vil tage produktet til sig,” siger Lene Bach.

Den nye Kærgården® Steg & Bag er i butikkerne fra og med mandag den 21. september og får en vejledende udsalgspris på cirka 17 kroner.
 

 

Yderligere information

Lene Bach, Brand Manager, Kærgården®

Telefon: +45 89 38 12 31

 

Links

 

Læs mere om Kærgården® 

Skrevet af

Arla Pressevagt
Primær kontaktperson

Arla Pressevagt

Kun henvendelser fra pressen.

Jonas Barfoed
Primær kontaktperson

Jonas BarfoedPressemedarbejder

Susie Munk Jensen
Primær kontaktperson

Susie Munk Jensen PR & Communication Manager